Drugi festivalski dan

OBJAVLJENO: u preporuke i zanimljivosti |

Drugi dan 4. Festivala kršćanskog kazališta, subota 02. lipnja, otpočeo je popratnim programima. Naime, u Dvorani svetog Franje održane su dvije edukativne radionice namijenjene prvenstveno vjeroučiteljima i odgojiteljima u vjeri. Od 10 do 14 sati održana je radionica Dramske tehnike u radu s biblijskim tekstom u nastavi katoličkog vjeronauka pod vodstvom vjeroučiteljica i dramskih pedagoginja Nataše Roginek i Silvije Čavlek. Voditeljice su stvorile ugodnu i prisnu atmosferu i pokazale mnoštvo dramskih tehnika pomoću kojih biblijski tekstovi mogu postati djeci zanimljiviji i razumljiviji. Tako se u prvom dijelu radionice radilo na priči o susretu Isusa i grešnika, carinika Zakeja, a u drugom se radilo na priči o milosrdnom Samarijancu koju su voditeljice modernizirale jer, prema njihovom iskustvu, na taj način djeci postaje bliska i lakše shvate njezinu poruku. Pokazale su i nekoliko zabavnih dramskih igara i vježbi koje se mogu koristiti kao motivacija u nastavnom radu, ali i tijekom obrade obrazovnih i odgojnih sadržaja.

Od 15 do 18 sati koreografkinja i plesna pedagoginja Senka Baruška  održala je radionicu Primjena plesne osviještenosti u nastavi katoličkog vjeronauka. Zadatak koji je pred sebe stavila voditeljica bio je uvesti polaznike u neke elementarne preduvjete rada na plesnim tehnikama i dubljeg bavljenja plesom. Prvi je svakako osvještavanje vlastitoga tijela s ciljem uočavanja kako se ono ponaša u pokretu i kako ga pritom doživljavamo i osjećamo. Drugi je bio „propustiti“ neku polaznicima najdražu molitvu kroz svoje tijelo i ustanoviti na kakav nas pokret molitva potiče. Na kraju se pristupilo radu na prispodobama o Zakeju, milosrdnom Samarijancu i neobično dobrom ocu u skupinama. Cilj je pritom bio iznaći doživljaje i osjećaje prisutne u tim pričama i izraziti ih pokretom.

Svaku je radionicu pohađalo dvadesetak polaznica koje su njima bile iznimno zadovoljne. Rekle su da su puno naučile i da je sve što su vidjele, čule i iskusile primjenjivo u njihovom redovnom odgojno-obrazovnom i nastavnom radu.

Navečer su izvedene dvije predstave u prepunoj Dvorani svetog Franje. Prva je bila predstava Gospa od Svijećnice u izvedbi Dramske družine Ozana iz Visokog u Hrvatskom zagorju u režiji njihova voditelja i dramskog pedagoga Tibora Martana. Predstava je trajala petnaest minuta te je prikazala jedan isječak iz života Službenice Božje Marice Stanković. Naime djevojčici Marici se djeca u školi rugaju da je njezin otac običan radnik, a ona u susretu sa Svetom Obitelji shvaća da na to treba biti ponosna jer je radnik bio i sveti Josip. Djeca i mladi su predstavu lijepo i uživljeno odigrali te su dobili veliki aplauz. Tibor Martan i njegova družina stalni su i dragi gosti Festivala kršćanskog kazališta, a njihove predstave su prepoznatljiva stila i izričaja koji proizlaze iz njihova specifičnoga načina rada u kojemu se spajaju umjetnost i pedagogija. Članovi družine vole raditi predstave o svecima i svetim ljudima jer o njima puno nauče, a proces rada na predstavi im je zanimljiv i zabavan.

Druga predstava bila je monodrama Marija Filipija Kako glumiti normalnog čovjeka u režiji Borisa Svrtana. Mario Filipi je stopostotni invalid Domovinskog rata, po zanimanju i struci novinar, s izuzetnim talentom za glumu, pisanje pjesama i pjevanje. U svojoj monodrami govori o svom životnom i ratnom putu kritički se osvrćući na tretman hrvatskih branitelja u našem društvu. Duhovito govori i o svojoj invalidnosti te o svom optimističnom pristupu životu koji je uvijek vrijedan življenja. Priča o raznim smiješnim situacijama u kojima se našao zato što ne ističe svoju invalidnost u svakodnevnom životu pa ljudi pomisle kako je on sasvim „normalan“ čovjek te se na taj način prema njemu i odnose. Otpjevao je i nekoliko pjesama domaćih i stranih kantautora, a osobito je oduševio pjesmama koje je sam napisao i komponirao.

Njegova je predstava imala snažan odjek u publici koja mu je dugo pljeskala te s njime na kraju i zapjevala. U razgovoru nakon predstave, veći je broj prisutnih u auditoriju imao potrebu ponešto pitati ili/i pohvaliti Marija Filipija za njegovu dojmljivu izvedbu. Neki su ljudi istaknuli kako se o Festivalu malo zna i kako bi trebalo o  njemu još više govoriti i pisati. Fra Ivan Lotar je istaknuo da je Festival ove godine bio jako puno prisutan u medijima, no da je najznačajnija ipak usmena predaja te je i ovom prilikom pozvao publiku da prenosi svoje dojmove drugima te da na predstave povede svoju obitelj, prijatelje i znance.

                                                                                                                                                Ozana Iveković

Peti Festival
kršćanskog kazališta

23.-26. svibnja 2019.

ZAGREB

Dvorana Sv. Franje, Sv. Duh 31

 

Festival kršćanskog kazališta pokrenut je 2015. godine na inicijativu fra Josipa Blaževića, provincijalnog ministra Hrvatske provincije sv. Jeronima franjevaca konventualaca iz potrebe za vidljivošću predstava nastalih ne samo iz kršćanskog svjetonazora, nego i iz duhovne inspiracije.

Na prvom je festivalu prikazano sedam a na drugome deset vrlo kreativnih predstava kazališnih profesionalaca i amatera.

Na trećem festivalu izvedeno je čak devetnaest predstava uz potporu Ministarstvaa kulture RH i Grada Zagreba i uveden je popratni program koji je uključivao četiri radionice i dva razgovara s autorima. Na četvrtom izdanju izvedeno je devet predstava, dvije radionice dramske pedagogije i jedna obiteljska. Do sada je na festivalu sudjelovalo gotovo 500 izvođača iz cijele Hrvatske i inozemstva (BIH).

Uz dramski teatar viđeni su i različiti kazališni žanrovi (lutkarske predstave, plesne, performans, mjuzikli). Festival je imao snažan medijski odjek i zapažen broj publike kroz sve četiri godine.

Organizator festivala je Hrvatska Provincija sv. Jeronima franjevaca konventualaca, vodio ga je fra Ivan Marija Lotar, a selektorica je bila dr. sc. Sanja Nikčević. Festival se odvijao u Zagrebu tijekom prve polovice lipnja. Za peti je festival Hrvatska provincija sv. Jeronima franjevaca konventualaca i stručno vijeće festivala uvelo neke
organizacijske promjene s ciljem kvalitetnijeg funkcioniranja. Veritas je organizator festivala, a novi ravnatelj je glavni urednik Veritasa, fra Vladimir Vidović. Također, festival se preoblikovao iz selekcijskog u pozivni.

Peti festival financijski su podržali Ministarstvo kulture RH, Hrvatska provincija sv. Jeronima franjevaca konventualaca, Samostan sv. Duha, Župa sv. Antuna Padovanskoga, a medijski su pokrovitelji Hrvatska katolička mreža, Laudato, Radio Marija, bitno.net i Presscut.